Brainworks Training Logo
    search SEMINARLISTE
    search
    close
    • apple entwickler training
    • apple entwickler trsaining 2

    Apple EntwicklerApple Trainings und Zertifizierungen

    Seminare für Professionals: schnell, einfach und erfolgreich - seit 1989

    brainworks Training bietet Unternehmen individuelle Schulungsinhalte an, die auf spezifische Bedürfnisse zugeschnitten werden:

    Rufen Sie uns bitte an …


    Brainworks Logo
    Brainworks Kontakt
    Firmen Hotline

    089 9545 730 50

    Mo - Do 08:30 bis 17:30 Uhr
    Fr 08:30 bis 16:00 Uhr

    Oder schreiben sie uns ….


    Geben sie bitte das Unternehmen an, für das sie anfragen ...
    Geben sie bitte ihren Vornamen ein ...
    Geben sie bitte ihren Nachnamen ein ...
    Geben sie bitte eine gültige Email Adresse ein ...
    Geben Sie bitte das Ergebnis der Rechenaufgabe ein... Danke

    * Diese Felder werden benötigt

    Danke, ihre Anfrage wurde erfolgreich übermittelt ...×
    Ein Fehler ist aufgetreten. Prüfen sie bitte die markierten Felder. Danke ...×
    scroll
    OS X El Capitan

    Einführung in Swift

    KURSLEVEL PROFESSIONAL ENTWICKLER
    6

    Vom Playground zu Protokollen - Entdecken und vertiefen Sie die grundlegenden Strukturen der Programmiersprache Swift. In diesem zweitägigen Kurs mit vielen Übungen lernen Sie die Konzepte der Programmiersprache Swift kennen, ihre Syntax, Logik und Muster. Es enthält auch detaillierte Erklärungen der Sprachsyntax und Programmierübungen.

    Dieses Seminar richtet sich an App-Entwickler und Anwendungsarchitekten

    Introduction to Swift and Playgrounds

    • Learn about the origin of Swift and some of its basic syntax

    Constants, Variables, and Data Types

    • Learn how to define constants for values that don’t change and variables for values that do
    • Learn the data types that are included in Swift and how they can help you write better code

    Operators

    • Learn how to use logical operators in Swift to check conditions and how to use control flow statements

    Strings

    • Learn how to create and store text using the String type
    • You'll learn a variety of String methods that allow you to compare two strings, access specific characters within a string, and insert and remove values

    Functions

    • Learn how to declare functions with different parameters and return types

    Structures

    • Learn how to create structures in Swift

    Classes

    • Learn what makes classes different from structures and when to use classes instead of structures
    • You'll also learn about inheritance, super-classes, and sub-classes

    Optionals

    • Learn to use optionals to properly handle situations when data may or may not exist

    Collections

    • Learn about the various collection types available in Swift and how to choose the appropriate one for your program

    Loops

    • Learn how to create loops in Swift, control the conditions for looping, and specify when to stop

    Type Casting

    • Learn why some data can be expressed using only a broader type and how you can test for specific kinds of data before using it

    Guard

    • Learn to use guard statements to better manage control flow

    Scope

    • Learn to write nicely structured code that's easy to read. You'll do this by properly scoping your constants and variables

    Enumerations

    • Learn when enumerations are commonly used, how to define an enumeration, and how to work with enumerations using switch statements

    Protocols

    • Learn what protocols are, when to use them, and how to write your own. Learn how to enable objects to communicate with each other and how to extend protocols to provide shared functionality across multiple types

    Closures

    • Learn about closures, how to define them, how to use them as function arguments, and how to use some of the common functions that take closures as arguments

    Extensions

    • Learn how to define an extension, as well as how and why to use extensions

    Voraussetzungen

    Getting Started with iOS development videos: Learn about Apple’s advanced mobile device hardware, the characteristics of modern apps, the iOS software development kit, Apple developer programs, and Apple’s approach to security and distribution. Basic computer programming concepts: You should be comfortable with basic concepts of computer programming, including variables, strings, logic, and classes. You’ll be expected to write code as part of the training.

    Teilnehmer
    • 4 - 8

    Trainer: Andreas Oetjen

    Andreas Oetjen

    Hinweise: Das Seminar wird von einem zertifizierten Trainer (Apple Certified Trainer) gehalten. Unterlagen, Übungen und Präsentation stehen nur in englischer Sprache zur Verfügung. Das Seminar selbst wird in Deutsch durchgeführt. Der Test ist im Moment nur in englisch verfügbar. Bitte beachten Sie, dass dieser nicht Bestandteil des Seminar ist.

    Preis Deutschland

    netto
    € 1390,00
    inkl. 19% MwSt.
    € 1654,10

    Preis Österreich

    netto
    € 1390,00
    inkl. 20% UST.
    € 1668,00

    Preis Schweiz

    netto
    € 1668,00
    inkl. 8% MwSt.
    € 1801,44

    KURSTERMINE UND ORTE

    Zürich
    04.-05.06.2018

    € 1.801.44

    Frankfurt
    25.-26.06.2018

    € 1.654.10

    München
    Auf Anfrage

    € 1.654.10

    Hamburg
    Auf Anfrage

    € 1.654.10

    Preisangaben inkl. der gesetzl. MwSt. für Österreich UST. und verstehen sich pro Teilnehmer, falls nichts anderes angegeben ist.

    Teilnehmer aus EU-Ländern: Die Berechnung der Seminargebühr erfolgt bei Angabe einer gültigen UstID ohne MwSt., wenn das Seminar in Ihrem Land stattfindet

    Teilnehmer aus NICHT-EU-Ländern: Die Berechnung der Seminargebühr erfolgt ohne MwSt.


    Seitenanfang

    iPhone und iPad programmieren

    OS X El Capitan

    Einführung in iOS 11 SDK

    KURSLEVEL PROFESSIONAL ENTWICKLER
    8

    Learn how to build and run your first apps on iOS using the Swift programming language.  Discover and learn common tools, technologies, interface elements, and design patterns used to build iOS apps. This 3-day, hands-on course is designed to teach you the skills you need to build iOS apps for iPhone and iPad. It includes detailed explanations of iOS technologies, hands-on use of Apple’s development tools, and coding exercises in Swift that use common iOS frameworks.

    This course is developed for Application Developers and Application Architects

    Interface Builder Basics

    • Learn how to navigate through Interface Builder, add elements onto the canvas, and interact with those elements in code

    Displaying Data

    • Use Interface Builder to create the beginnings of an app, adding labels and images

    Controls in Action

    • Use Interface Builder to add buttons, switches, and sliders to a scene. Create actions and outlets, write some basic code, and learn how these tools work together

    Auto Layout and Stack Views

    • Learn the fundamentals of Auto Layout for building precisely designed user interfaces

    Segues and Navigation Controllers

    • Learn how to use segues to transition from one view controller to another, how to define relationships between view controllers, and how navigation controllers can help you manage scenes that display related or hierarchical content

    Tab Bar Controllers

    • Learn how to use tab bar controllers to organize different kinds of information or different modes of operation

    View Controller Life Cycle

    • Learn more about the view controller life cycle so you can understand the potential of this important class

    Building Simple Workflows

    • ie together the concepts you’ve learned so far to design simple workflows and familiar navigation hierarchies

    App Anatomy and Life Cycle

    • Learn more about the different life cycle states and the delegate hooks for executing logic as the app moves through each state

    Model View Controller

    • Learn how to organize files, structures, and classes into a design pattern called Model-View-Controller

    Table Views

    • Learn the basics of creating table views in an iOS app

    Intermediate Table Views

    • Learn how to customize your table views with custom cells, dynamically insert and remove cells, use static table views to present forms or other nonchanging lists, and allow the user to swipe to delete cells

    Saving Data

    • Learn how to persist data using NSCoding, a protocol for saving files to your app's Documents directory

    System View Controllers

    • Learn how to incorporate a variety of system view controllers for displaying alerts, sharing content, sending messages, and accessing the camera and photo library on an iOS device

    Building Complex Input Screens

    • Learn how to use a combination of static and dynamic table views. Also learn to use controls and views to build custom workflows that put an elegant face on any kind of business information

    Working with the Web: HTTP and URLSession

    • Learn the basics of how web data is sent and received, how URLs work, and how to fetch data for use in your app

    Working with the Web: JSON Serialization

    • Learn how to read and write basic JSON. Also learn how to convert JSON to and from Swift types and into your own custom model objects

    Working with the Web: Concurrency

    • Learn about the concurrency system in iOS and how to make sure code that updates the user interface is executed in the right place
    Voraussetzungen

    Getting Started with iOS development videos: Learn about Apple’s advanced mobile device hardware, the characteristics of modern apps, the iOS software development kit, Apple developer programs, and Apple’s approach to security and distribution. Basic computer programming concepts: You should be comfortable with basic concepts of computer programming, including variables, strings, logic, and classes. You’ll be expected to write code as part of the training. Introduction to Swift: From Playgrounds to Protocols, discover, explore, and demonstrate how to use the fundamental building blocks of the Swift programming language.

    Teilnehmer
    • 4 - 8

    Trainer: Andreas Oetjen

    Andreas Oetjen

    Hinweise: Das Seminar wird von einem zertifizierten Trainer (Apple Certified Trainer) gehalten. Unterlagen, Übungen und Präsentation stehen nur in englischer Sprache zur Verfügung. Das Seminar selbst wird in Deutsch durchgeführt. Der Test ist im Moment nur in englisch verfügbar. Bitte beachten Sie, dass dieser nicht Bestandteil des Seminar ist.

    Preis Deutschland

    netto
    € 2090,00
    inkl. 19% MwSt.
    € 2487,10

    Preis Österreich

    netto
    € 2090,00
    inkl. 20% UST.
    € 2508,00

    Preis Schweiz

    netto
    € 2508,00
    inkl. 8% MwSt.
    € 2708,64

    KURSTERMINE UND ORTE

    Zürich
    06.-08.06.2018

    € 2.708.64

    Frankfurt
    27.-29.06.2018

    € 2.487.10

    München
    Auf Anfrage

    € 2.487.10

    Hamburg
    Auf Anfrage

    € 2.487.10

    Preisangaben inkl. der gesetzl. MwSt. für Österreich UST. und verstehen sich pro Teilnehmer, falls nichts anderes angegeben ist.

    Teilnehmer aus EU-Ländern: Die Berechnung der Seminargebühr erfolgt bei Angabe einer gültigen UstID ohne MwSt., wenn das Seminar in Ihrem Land stattfindet

    Teilnehmer aus NICHT-EU-Ländern: Die Berechnung der Seminargebühr erfolgt ohne MwSt.


    Seitenanfang

    Apple Watch

    iwatch programmieren

    Programmierung der Apple Watch mit WatchKit

    KURSLEVEL PROFESSIONAL ENTWICKLER
    4

    In diesem Kurs lernen Sie, Apps für die Apple Watch zu entwickeln sowie bestehende Anwendungen um Apple Watch Funktionen zu ergänzen

    Der Kurs richtet sich an Softwareentwickler, die Anwendungen für die Apple Uhr entwickeln

    Apple Watch Programmierung

    • Entwickeln Sie eigene Apps für die Apple Watch, und erweitern Sie Ihre bestehenden Anwendungen um Apple Watch Funktionalitäten

    WatchKit und WatchOS 2

    • Sie lernen die Möglichkeiten und Einschränkungen des WatchKit Frameworks kennen und verwenden es, um ein erstes einfaches Hello Watch-Programm zu schreiben. Sie verwenden einfache Controls, Tabellen, Layout, Menüs, Paging und Hierarchien. Sie verwenden Glances und Notifikationen, um den Anwender schnell zu informieren.

    Fortgeschrittene Techniken

    • Sie erlernen fortgeschrittenen Techniken wie Einstellungen oder den Datentransfer zwischen iPhone und Apple Watch kennen, sowie die Anforderungen an Projektstruktur und Deployment.
    Hinweise
    • Voraussetzung für den Besuch des Seminars sind Kenntnisse in iOS-Entwicklung (Swift oder Objective C)
    Teilnehmer
    • 5 - 10

    Trainer: Andreas Oetjen

    Andreas Oetjen

    Hinweise: Das Seminar wird von einem zertifizierten Trainer (Apple Certified Trainer) gehalten. Unterlagen, Übungen und Präsentation stehen nur in englischer Sprache zur Verfügung. Das Seminar selbst wird in Deutsch durchgeführt. Der Test ist im Moment nur in englisch verfügbar. Bitte beachten Sie, dass dieser nicht Bestandteil des Seminar ist.

    Preis Deutschland

    netto
    € 450,00
    inkl. 19% MwSt.
    € 535,50

    Preis Österreich

    netto
    € 450,00
    inkl. 20% UST.
    € 540,00

    Preis Schweiz

    netto
    € 540,00
    inkl. 8% MwSt.
    € 583,20

    KURSTERMINE UND ORTE

    München
    Auf Anfrage

    € 535.50

    Hamburg
    Auf Anfrage

    € 535.50

    Zürich
    Auf Anfrage

    € 583.20

    Frankfurt
    Auf Anfrage

    € 535.50

    Preisangaben inkl. der gesetzl. MwSt. für Österreich UST. und verstehen sich pro Teilnehmer, falls nichts anderes angegeben ist.

    Teilnehmer aus EU-Ländern: Die Berechnung der Seminargebühr erfolgt bei Angabe einer gültigen UstID ohne MwSt., wenn das Seminar in Ihrem Land stattfindet

    Teilnehmer aus NICHT-EU-Ländern: Die Berechnung der Seminargebühr erfolgt ohne MwSt.


    Seitenanfang

    Mobile Usability

    apple mobile usability

    KURSLEVEL PROFESSIONAL ENTWICKLER
    3

    Trainer: Oliver Jeckel

    Das Seminar wird von einem zertifizierten Trainer (Apple Certified Master Trainer) gehalten. Alle Trainer sind erfahrene Profis, die ihr Wissen praxisorientiert vermitteln. Für Ihren Erfolg: Apple und brainworks Training.

    Die Kurse finden i.d.R. von 9:00 Uhr bis 17:00 Uhr statt. Abweichende Zeiten werden explizit ausgewiesen.

    Preis Deutschland

    netto
    inkl. 19% MwSt.

    Preis Österreich

    netto
    inkl. 20% UST.

    Preis Schweiz

    netto
    inkl. 8% MwSt.

    KURSTERMINE UND ORTE

    Preisangaben inkl. der gesetzl. MwSt. für Österreich UST. und verstehen sich pro Teilnehmer, falls nichts anderes angegeben ist.

    Teilnehmer aus EU-Ländern: Die Berechnung der Seminargebühr erfolgt bei Angabe einer gültigen UstID ohne MwSt., wenn das Seminar in Ihrem Land stattfindet

    Teilnehmer aus NICHT-EU-Ländern: Die Berechnung der Seminargebühr erfolgt ohne MwSt.


    Seitenanfang
    autorisiertes training center

    * Copyright und Eingetragene Marken:
    Apple, macOS, iOS, Apple Certified Trainer℠, Mac Integration Basics℠, macOS Server Essentials℠, Mac OS X Support Essentials℠, Pages, Numbers and Keynote℠ are trademarks of Apple Inc., registered in the U.S. and other countries. UNIX® is a registered trademark of The Open Group. FileMaker, FileMaker Go and the file folder logo are registered trademarks of FileMaker, Inc. in the U.S. and other countries. Microsoft and Windows are registered trademarks of the Microsoft Group of Companies. Adobe, Acrobat and the Acrobat logo are trademarks of Adobe Systems Incorporated.

    Hier können Sie unseren Newsletter abonnieren
    Newsletter abonnieren
    Geben Sie bitte Ihre Anrede an ...
    Geben Sie bitte Ihren Namen an ...
    Geben Sie bitte Ihre Postleitzahl an ... Wir versenden unsere Newsletter oft nach Schulungsort.
    Geben Sie bitte eine gültige Emailadresse an ...
    * Sie können unseren Newsletter jederzeit abbestellen
    danke, Sie haben sich für unseren Newsletter angemeldet ...×
    Opps! Some went wrong... Your submission did not go through :-(×

    Diese Seite benötigt Cookies, um alle Funktionen sicher zu stellen. Durch die weitere Nutzung stimmen sie der Nutzung von Cookies zu. Unsere Datenschutzbestimmungen